söndag 4 september 2011

JAG VILL HA TILLBAKA MIN MAMMA.

Det var länge sen jag träffade mamma nu... Jag undrar hur hon har det ibland, och ofta gör det så fruktansvärt ont i mig att tänka på henne, och det gör jag ganska ofta. Jag vill innerst inne inte släppa taget om henne. Jag vill ha en mamma. Min mamma.

För någon månad sen målade vi om huset på landet, vi skulle hjälpa mamma med det sa mormor, för hon kan ju inte göra allt själv. Det slutade ju såklart med att mamma, som var så full att hon knappt kunde stå på benen, målade en liten kvadratmeter på huset, sen gick hon in och lade sig. Jag undrade såklart vart hon tagit vägen, precis som min kille, min lillebror och hans kompis som målade huset också, och jag gick in. Jag öppnade dörren till hennes sovrum och där, med neddragen rullgardin låg hon i mörkret under täcket. Jag försökte väcka henne och till slut gav hon ifrån sig några mumlanden, och jag sa bara; Vad gör du? Går det bra för dig att måla eller?
Jaaa det går såååå bra...   sa hon bara och somnade om.
Fy fan för dig, sa jag och gick ut igen. Vi målade klart hela huset, det tog många timmar, för det är rätt stort ändå, men det gick bra och blev väldigt fint.

Jag och min kille tog båten tillbaka till stan den dagen utan att säga något till henne. Men jag hann säga till både mormor och morfar att mamma låg och sov och vi gjorde allt själva.

Helst av allt hade jag velat sätta mig på mammas sängkant och hålla om henne, fråga hur det är. Men det går inte, och det gör så sjukt ont. För jag vet ju att hon bara ljuger, säger att allt är bra, och nämner jag alkoholen så säger hon ju bara: Hur fan kan du påstå att jag dricker!? Du hittar på så jävla mycket skit!
Och säger jag det till mormor så säger hon samma sak. Jag hittar bara på.

Förutom ibland då när mormor ringer till mig och gråter och jag får leka  psykolog. Eller som den gången vi trodde mamma tagit livet av sig för hon hade inte svarat i telefon på 4 dagar. Då hade jag visst inte heller hittat på...

Jag är den enda som vill se. Och jag vet att mamma inte vill sluta, men innerst inne ser jag en annan mamma, den där personen hon en gång var, med alla drömmar och allt hopp. Hon ville ha en familj och förlorade den. Hon vill bli florist,  men vågar inte hoppa. Hon vill kunna gå och fika med mig på stan men vet att hon måste springa in på toaletten för att dricka varje halvtimme.
Jag vet att hon VILL, och det är det som betyder mest. Jag kan inte bara gå förbi någon som ligger ner på marken och blöder och skäms för att be om hjälp.

Jag kan inte...


Jag är hård, och ställer krav, och pratar om det, förmedlar, hjälper andra, jag frågar, jag går utbildningar, jag vill jag vill jag vill ha tillbaka min mamma!

7 kommentarer:

  1. Min man och jag har varit gifta i ca 7 år nu. Vi var lyckligt gifta med två barn, en pojke och en flicka. För 3 månader sedan började jag märka något konstigt beteende från honom och några veckor senare fick jag reda på att min man träffar någon. Han började komma hem sent från jobbet, han brydde sig knappt om mig eller barnen längre. Ibland går han ut och kommer inte ens hem på ca 2-3 dagar. Jag gjorde allt jag kunde för att åtgärda det här problemet, men utan resultat. Jag blev väldigt orolig och behövde hjälp. När jag surfade på Internet en dag, kom jag över en webbplats som föreslog att Dr. Ige Ajayi kan hjälpa till att lösa äktenskapliga problem, återställa trasiga relationer och så vidare. Så jag kände att jag borde ge honom ett försök. Jag kontaktade honom och han gjorde en trollformel åt mig. Två dagar senare kom min man till mig och bad om ursäkt för de fel han gjorde och lovade att aldrig göra det igen. Sedan dess har allt återgått till det normala. Min familj lever lyckligt tillsammans igen.. Allt tack vare Dr. Ige Ajayi. Om du behöver en trollformler som kan besvärja en trollformel som verkligen fungerar, föreslår jag att du kontaktar honom. Han kommer inte att göra dig besviken. Kontakta E-post drigeajayi@gmail.com. Telefon/Whatsapp +2348057393990

    SvaraRadera
  2. Jag började märka något konstigt beteende från min man för några veckor sedan och jag fick reda på att min man träffar någon. Han började komma hem sent från jobbet, han bryr sig knappt om mig eller barnen längre. Ibland går han ut och kommer inte ens hem på ca 2-3 dagar. Jag gjorde allt jag kunde för att åtgärda det här problemet men utan resultat. Jag blev väldigt orolig och behövde hjälp. När jag surfade på Internet en dag kom jag över en webbplats som föreslog att Dr Ilekhojie kan hjälpa till att lösa äktenskapliga problem, återställa trasiga relationer och så vidare. Jag kontaktade honom och han lovade att hjälpa mig med en försoningsbesvär. Jag gjorde allt han bad mig om och precis som Rodicas fall har jag resultat. Han började bekänna allt han har gjort och bad mig att ge honom en andra chans att göra gottgörelser. Allt tack vare Dr Ilekhojie är min man nu mer kärleksfull och ansvarsfull. Nå ut till Dr Ilekhojie med dessa kontakter Whatsapp +2348147400259 eller e-post: gethelp05@gmail.com

    SvaraRadera
  3. MIN MAN BORTA OCH DR SUNNY TAR HONOM TILLBAKA TILL MIG OCH JAG ÄR DELAGAD OCH MÅSTE SPRIDA DE GODA NYHETERNA

    Jag heter Lotto. Jag var traumatiserad och trasig när min man lämnade mig och jag kunde inte återhämta mig på flera månader. Jag gjorde allt jag kunde för att få tillbaka honom men utan resultat. Jag åkte till en annan stad i hopp om att börja om. Jag kom i kontakt med en annan man som jag försökte vara med, men det gick inte för jag kunde inte älska honom. Jag visste att jag fortfarande älskade och ville ha tillbaka min man. Så jag började leta efter hjälp och det var då jag hittade DR SUNNY ur olika perspektiv och läste om honom. Vi började prata och jag fick honom att förstå allt jag behövde veta, jag litade på honom och följde procedurerna. Han arbetade för mig och återställde kärleken och kopplingen mellan mig och min man och direkt efter 48 timmar som han lovade tittade min man upp mig och vi pratade och han kom ner för att se mig var jag var och vi fixade saker och det hände lyckligt tillsammans igen. DR SUNNY är pålitlig och kan hjälpa dig också om du vänder dig till honom för något. Bara WhatsApp honom +2348082943805 eller kontakta honom via e-post: drsunnydsolution1@gmail.com

    SvaraRadera
  4. Mitt liv har förändrats totalt på 48 timmar. Jag kan se mig själv i spegeln och le. Jag har förtroende för mig själv och mina förmågor för första gången på månader. Jag har min man tillbaka i mitt liv med hjälp av Dr Ilekhojie. Det var ett långt sökande efter hjälp och så många uppoffringar men jag är glad att jag har fått Frenkie tillbaka. Det tog 2 dagar för mig att få resultat som Dr Ilekhojie lovade mig och han svikit mig inte. Jag är ett levande bevis på vad Dr Ilekhojie kan göra. Bara du kunde hålla ditt ord och löfte. Kontakta Dr Ilekhojie om du behöver hjälp. WHATSAPP/RING via +2348147400259 eller mejla gethelp05@gmail.com

    SvaraRadera
  5. Den äktenskapskris jag gick igenom kom till och slutade när Dr Isikolo blev inblandad. Precis som alla andra par där ute hade vi våra olikheter och jag ser till att jag gjorde mitt bästa för att leda henne rätt, försörja henne och mina barn och även skydda dem. Vi gjorde båda uppoffringar för att säkerställa att vi överlevde förbundet tills hon började agera och medvetet hade så många slagsmål med mig. Hemmet blev obehagligt för alla andra inklusive mina barn. Hon manipulerades av en vän som hade blivit skild och ville också förstöra mitt äktenskap. Jag var tvungen att kontakta Dr Isikolo och han svarade och gjorde sitt bästa för att avsluta problemen. Han återställde kärleken och kopplingen mellan oss och jag kan nu säga att vilken illusion min fru än var under har tagit bort och hon är en bättre kvinna nu. Resultatet av vad Dr Isikolo gjorde för mig som visade sig efter två dagar var det som förvånade mig. Jag och mitt hushåll är fortfarande tacksamma. Jag vädjar till alla som behöver hjälp att fixa sina relationer och äktenskapsproblem att kontakta Dr Isikolo eftersom lösningen är säker. Hans e-post: isikolosolutionhome@gmail.com eller sms:a honom på WhatsApp honom på +2348133261196

    SvaraRadera
  6. Jag har försökt i 2 år att bli gravid och behövde hjälp! Jag har gått till läkare men fortfarande ingenting. Läkarna förklarade att jag och min man är fertila och jag vet inte vart jag ska vända mig. I ett av mina besök på sjukhuset träffade jag någon som vi hade ett hjärtligt samtal med och hon förklarade hur hon väntade i 15 år tills hon träffade Dr Ilekhojie som gav henne örter som gjorde henne gravid bara en månad efter. Hon sa så många bra saker om Dr Ilekhojie och jag var tvungen att se själv. Det har gått 4 månader sedan jag fick örterna och vi är redan gravida. Tack vare Dr Ilekhojie är jag så exalterad att jag snart blir mamma. Jag lämnar hans kontakthjälp till alla som har problem med att bli gravida. Lita på mig och be honom om hjälp. E-post gethelp05@gmail.com WhatsApp +2348147400259

    SvaraRadera
  7. Efter 3 veckors separering älskade jag fortfarande min man och ville ha tillbaka honom. Min man skilde sig från mig för att han träffade en yngre kvinna på jobbet. Efter 17 års äktenskap kunde jag inte ge min man ett barn och även om det inte var mitt fel så uppskattade jag honom eftersom han hade tålamod med mig i många år. Jag förklarade alla mina problem för Dr Ilekhojie och han lovade att hjälpa mig om jag är seriös och villig att lita på honom. Bara inom 72 timmar körde min man mil till vårt hus och frågade om vi kunde arbeta oss tillbaka tillsammans och försonas. Han förklarade för mig hur olycklig han har varit de senaste veckorna och bad att få flytta hem. Jag är glad att mitt livs kärlek är tillbaka och att saker och ting blir bättre. Prata med Dr Ilekhojie för all hjälp. Hans whatsapp-kontakt: +2348147400259 eller mejla gethelp05@gmail.com

    SvaraRadera